BKV busz. Ne legyen a cég harci terep © bkv.hu |
A három szakszervezeti vezető az általuk képviseltek nevében sem „tartja elfogadhatónak, hogy a sztrájk mint érdekérvényesítési eszköz jelen körülmények között szóba kerüljön”. Nem tartják elfogadhatónak azt sem, hogy a múlt héten szakszervezeti vezetőtársaik „a sztrájkfenyegetéssel kapcsolatban hamis támogatottsági adatokat” közöltek. Nem sérült sem a kollektív szerződés, sem a bérmegállapodás, s nincs szó a cég átszervezéséről sem – szögezte le álláspontjuk magyarázatul Bartha Pál.
A három szakszervezeti szövetség 11 tagszervezete az összes metró-járművezetőt, a villamosvezetők 90 százalékát, a trolibusz-vezetők jó részét, s a mintegy négyezer buszágazati dolgozóból 900 körüli járművezetőt képvisel. A szakszervezeti vezetők megjegyezték azt is, hogy a 12600 vállalati dolgozó között összesen 28 szakszervezet tevékenykedik.
A Demszky Gábor főpolgármester és a 11 szakszervezetet tömörítő Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége közötti vita kapcsán Bartha Pál hangsúlyozta: egyetértenek azzal, hogy a BKV működésének alapvető feltétele a fővárosi önkormányzat mint tulajdonos és a kormány által biztosított megfelelő finanszírozás.
A szakszervezetek elvárják azt, hogy a tulajdonos „feleljen meg a törvényekben biztosított együttműködés feltételeinek” – tette hozzá Bartha Pál. A három szakszervezeti elnök tiltakozik az ellen, hogy a BKV Zrt. „politikai csatározások színhelyévé” váljon. Elvárják, hogy a cég „gazdasági életképességéről”, jövőjéről megfelelő információkat kapjanak. Meggyőződésük az is, hogy a cég fejlődését kizárólag szakmai döntéseknek kell meghatározniuk.