Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak az számít, amikor a pénzintézet vagy a neki dolgozó ügynök nem az elvárható szintű szakismerettel, illetve nem a jóhiszeműség és a tisztesség alapelvének megfelelően jár el. Az új jogszabály külön nevesíti a megtévesztő és az agresszív gyakorlatot. Előbbibe a valótlan információk közlése, a valós tények megtévesztő módon való tálalása, illetve a fontos információk elhallgatása vagy félreérhető módon való közlése, utóbbiba pedig az ügyfelek zaklatása tartozik. Ha egy ügyfél ilyen magatartást tapasztal, akkor a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez (PSZÁF) fordulhat.
A PSZÁF fellép a tisztességtelen cégek ellen
Utolsó frissítés:
Szeptembertől lép életbe a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény, ami a pénzügyi cégek etikátlan módszerei ellen is alkalmazható - írja a Világgazdaság csütörtöki számában.