Percről percre a Malév agóniájáról
Utolsó frissítés:
66 év után péntek reggel leállt a Malév, miután egy Tel-Avivban tartózkodó gép felszállását csak akkor engedték volna, ha a társaság előre fizet. Az igazgatóság emiatt hajnalban úgy döntött, leállítja a még csődvédelem alatt álló Malévot. Több száz utas rekedt a reptéren, összesen 757 ezren bukhatják a pénzüket.
Most érkezett
Leállt az áruszállítás is
A Malév leállásával a cég áruszállító üzletága is megszűnt - mondta Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója. Az áruszállító üzletág 2010-ben 565,4 millió forint nyereséget ért el. Az áruszállítási tevékenységet nem külön leányvállalat végzi a Malévnál.
Percről percre
Air France-KLM: három-három járat közlekedik Budapestre
Az Air France-KLM alternatív megoldásokat javasol azon utasainak, akik a Malév által üzemeltetett közös járatokra váltottak jegyet, ennek módozatairól a lehető leggyorsabban értesíti ügyfeleit. Az Air France francia légitársaság továbbra is három járatot üzemeltet Párizs és Budapest között, és várhatóan ezekkel fogja elszállítani azokat az utasait, akiknek a jegye egy, a Malév által üzemeltett járatra szólt. A képviselő hozzátette, hogy a KLM is naponta három járattal közlekedik Amszterdam és Budapest között.
Matolcsy emberei is Malévval utaztak volna
A Malév leállása miatt sokmilliós veszteséget könyvelhetnek el a minisztériumok is. A külügyi tárca több mint 7 millió forint összegű foglalással rendelkezik február végéig, a Honvédelmi Minisztérium pedig a legkevesebbel, 300 ezerrel.
LMP: az utasokat átverték, a felelősséget senki sem vállalja
Az LMP szerint pénteken átverték a Malév utasait, így több ezren joggal teszik fel a kérdést, hová tűnt a járatuk, illetve a történtekről miért nem mond semmit a légitársaságért felelős miniszter, Németh Lászlóné. Vágó Gábor, az ellenzéki párt országgyűlési képviselője pénteken, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: a magyar légitársaság csődje bebizonyította, hogy nem csak az MSZP, hanem a Fidesz is rossz gazdája az állami vagyonnak, és nem képes működtetni a céget. Kiemelte továbbá, az ugyan ma nyilvánvalóvá vált, hogy a Malév jelenlegi formájában működésképtelen, de az LMP szerint egy nemzeti légitársaságra ettől függetlenül is szükség van.
Rendkívüli sajtótájékoztatót tart az NFM
Délután háromkor rendkívüli sajtótájékoztatót tart a Malévről Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára.
A MÁV-Start is készültségbe helyezte magát
A vasúttársaság várakozásai szerint a repülőjáratok törlése miatt elsősorban Ausztria felé (Németországba, Svájcba), illetve Csehországba és Lengyelországba nő az utasok száma - írta közleményében a MÁV-Start.
Az utasokat nem érdekelte a csődbiztosítás
Noha egészen az elmúlt napokig lehetősége volt a repülőjegyet vásárlóknak, hogy utasbiztosításuk mellé csődbiztosítást is kössenek, a Mabisz Utasbiztosítási Bizottságának elnöke szerint két-három tucat utasnak lehet ilyen biztosítása. Horváth Péter elmondta, a csődbiztosítási lehetőséget a SkyEurope 2009-es csődje után vezették be. Abban az időben volt a legnagyobb érdeklődés a lehetőség iránt, azóta fokozatosan csökkent. Még az elmúlt hetekben sem nőtt az érdeklődés az ilyen biztosítások iránt, a Malévről megjelenő hírek ellenére sem. Azok, akiknek volt ilyen biztosításuk, visszakaphatják a jegy árát, legalábbis azt a részét, amelyet más nem térít meg az utasnak. A kifizetéshez azonban meg kell várni a csődeljárás vagy a felszámolási eljárás megindulását.
Nem nyilatkozhatnak a Malév-dolgozók
A Malév-vezetők délben adtak tájékoztatást a dolgozóknak, de konkrétumot nem árultak el. Egyelőre mindenkinek megvan a munkaviszonya, de azt a hvg.hu információja szerint a vezérigazgató bejelentette, hogy a napokban csoportos létszámleépítést hajtanak végre.
Felhívták a dolgozók figyelmét arra, hogy nem nyilatkozhatnak, arra csak a kommunikációs osztály jogosult.
Délután már el is vinnék a Malév-gépeket
Az MTI úgy tudja, hogy 14 órától 6 percenként szállna fel a kilenc repülőgép, amelyeket az írországi bázisra vinne vissza az International Lease Finance Corporation (ILFC).
A leányvállalatok is hozzátették a magukét az összeomláshoz
A Malév leányvállalatai 2010-ben összesen mintegy 210 millió forinttal kevesebb bevételt „adtak haza”, azaz ennyivel rontották anyacégük likviditási pozícióit az egy évvel korábbi állapotokhoz képest. A kapcsolt vállalatokkal szembeni követelések és a feléjük fennálló kötelezettségek ugyancsak a Malév kárára változtak.