Második alkalommal fordul elő, hogy egy pénzügyi szolgáltató nem tartja be Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) ajánlását, ezért a fogyasztók elrettetntése céljából napvilágra hozzák a nevét.
Az azenpenzem.hu cikke szerint eddig 45-ször adott ki ajánlást a PBT és csak az Axa Biztosító és az Aegon Hitel tett arra magasan, hogy az ajánlásnak megfelelően kártalanítsák az ügyfelet.
Az Aegon esetében a sztori röviden az, hogy a korábbi 4,5 százalékról 8,2 százalékra emelték meg az ügyfél hitelének kamatát. Azzal védekeztek, hogy már korábban 6,7-re nőtt a kamatláb, csak adminisztrációs hiba miatt rossz számot közöltek az ügyféllel. A PBT szerint a kamatláb a kamatperiódus alatt nem változtatható, főleg nem visszamenőleg. Azt javasolták, hogy egy periódusra a korábbi alacsony kamatot vegyék figyelembe, ami pénzvisszatérítést jelentett volna az ügyfélnek. Ezt azonban az Aegon Hitel nem tette meg, ezért hozták nyilvánosságra a nevét és a történetet.
A korábbi ügyben az AXA arra hivatkozva nem fizetetett, csak minimális pénzt egy súlyos balesetet szenvedett ügyfél utazási biztosítására, hogy műtét előtt nem kért engedélyt a sürgősségi beavatkozásra. (Nyílt koponyatörésről volt szó, 3 napon belül be is jelentették a balesetet.) Az AXA a PBT ajánlására se fizetett, de azóta a PSZÁF is rácuppant az ügyre, közérdekű keresettel igyekezhet majd elérni, hogy az AXA utasbiztosítást kötő ügyfeleinek érdekeit súlyosan sértő kitétel kikerüljön a szerződési feltételek közül.