Tisztítószerek
„Ha kidobod az ajtón, bemászik az ablakon” – ez a szólás igazán jellemző volt a házaló biztosítási ügynökökre, akik ha kellett, ha nem, rátukmálták a számukra magas jutalékot hozó életbiztosítást az ügyfelekre. „Ennek a korszaknak vége, tavaly óta csak az után lehet konkrét ajánlatokat ismertetni az érdeklődőkkel, hogy az ügynök felmérte az igényeiket, elkészítette az ügyfélprofilt” – mondja Homonnai Katalin, az Aegon igazgatója. A feltérképezésbe beletartozik az ügyfél életkora, családi és egészségi helyzete, jövedelmi viszonyai, megtakarítási képessége, pénzköltési szokásai, kockázatvállalási hajlandósága és annak változása az idő előrehaladtával, s persze az is, hogy mit vár el a biztosítástól. Az idén pedig életbe lépett az etikus életbiztosítások kora új, az ügyfél kiszolgáltatottságát csökkentő szabályok sorozatával. Az ügynökök jutaléka limitált lett, a folyamatos díjas biztosításoknál például nem lehet több, mint az ügyfél által 14 hónap alatt befizetett díj. S bár az új kuncsaft megszerzésekor az ügynök most is egyszeri, nagyobb jutalékot kaphat, ma már rendszerint ez sem több, mint az ügyfél éves díjának a 25–30 százaléka.