Illattenyésztés
Személyre szabott illat vagy művészi alkotás? A különleges parfümök alkotói szakítanak a hagyományokkal, és a jól bevált összetevők helyett szinte forgatókönyvek alapján kreálnak újdonságokat.



Arcpirító
A nők több mint 60 százaléka magabiztosabbnak és szebbnek látja magát kisminkelve – ezt állapította meg egy közelmúltbeli hazai felmérés. „Érdekes módon ez az igény az öltözködésben kevésbé jelenik meg: mintha csak az arc szépsége volna fontos” – jegyzi meg Friedrich Fanni sminkszakértő, akinek tapasztalatai szerint ugyanakkor a sminkelésnek nem alakult még ki igazán a kultúrája Magyarországon. Külföldön már jobban elválik egymástól a divat- és a hétköznapi smink. Nálunk viszont néha a negyvenes üzletasszonyok is hajlamosak kissé túlzásba vinni, és a státusukhoz nem igazán passzoló, kirívó make-upot viselni, ahogyan a közösségi oldalakra felpakolt, pózoló fiatalokon látják. „Pár év alatt a közösségi média akkora szerepet kapott az életünkben, hogy szégyenkezünk, ha nem úgy nézünk ki, mint három Instagram-filter után” – teszi hozzá.
Ahogyan az öltözködésben is visszajöttek a kilencvenes évek kellékei – például a neccharisnya, a hosszú zokni vagy a kutyapórázra emlékeztető vastagságú nyaklánc, angol nevén a choker –, úgy a sminkelésben is feléled egy-egy régebbi trend. Újra hódítanak például a metálfényű rúzsok. Igaz, ezek a feltűnőségek inkább a kifutókon bukkannak fel, a hétköznapi viseletekben a rúzsok terén például a szolid, matt verzió tarol a népszerűségben. Kivételek azért akadnak, főleg az idősebbek körében. „Idejétmúlt már a csillogó kék szemceruza és a kék szempillaspirál, ami évtizedekkel ezelőtt belénk égett a Bravo magazinból” – élcelődik Friedrich Fanni, hozzátéve: a nyolcvanas években felnőtt lányok mindenáron be akartak illeszkedni a fő trendekbe, nehogy megszólják őket, hogy másképp néznek ki, mint a többiek.
A mai 15-16 éveseknek talán már kiforrottabb lesz az ízlésük 40 éves korukra. Ők ugyanis már nem a feltűnési viszketegségben szenvedő énekeseket és hollywoodi sztárokat majmolják, sokkal inkább a bloggereket. „Eleinte persze ők is hajlamosak túlzásba esni, így időnként túl vastagok lesznek a szemöldökök, erősek a kontúrok és túlságosan csillogók az alapozások, de így legalább megtanulják megismerni az arcukat” – jelzi a dolog jó oldalát a szakértő.