Startupnagyik

Munkaköri leírásában szerepel, hogy főz a fiatalokra, lelki támaszt nyújt nekik, jó kedvre deríti őket, és egy dolgos élet tapasztalatai alapján tanácsokat ad nekik, hogyan viselkedjenek az új munkahelyükön. Aki ebben egy bölcs, vidám, rugalmas nagymama teendőire ismer, az nem téved. Német startup cégek előszeretettel alkalmaznak nagymamakorú, azaz leginkább az ötvenes éveikben járó vagy idősebb nőket. „Start-up-Oma” – így hívják őket, és a KPMG tanácsadó cég tavalyi keltezésű startuptanulmánya szerint a fiatal német vállalkozások nagyjából tíz százaléka foglalkoztat ilyen pótanyákat (mert, bár némelyikük tényleg nagymama, kora szerint a többség inkább anyja lehetne a huszonéves pártfogoltjainak). Ez nem jelentéktelen arány, még ahhoz képest sem, hogy a csocsóasztal még fontosabb: az ifjúsági munkahelyek 25 százalékának tartozéka. A felmérés azokról az irodákról szól, ahol az öltözködési rendbe lényegében mindenhol belefér a kapucnis pulóver.