Égibukkanók
Március végéig meghosszabbította járattörlési akcióját a Ryanair. Az ír fapadosnál lázadoznak a pilóták és az utaskísérők.

Michael O'Leary 2016-ban. Régi dicsősége

CsődbenaMonarch
„A békeidők eddigi legnagyobb hazaszállítási akciója” – így jellemezték Nagy-Britanniában, hogy néhány nap alatt több mint százezer utast kell visszajuttatni a szigetországba, akiket a vasárnap hajnalban csődöt jelentett Monarch Airlines hagyott magára. A hoppon maradt utazókat hajnalban, egy sms-sel értesítették, hogy a cég gépei nem szállnak fel; sokan már csak a repülőtereken tudták meg, hogy törölték a járatukat. A Monarch csődjével 300 ezer foglalás is érvénytelenné vált. Míg a reptereken hagyott utasokat díjmentesen szállítják haza, a most törölt járatokra szóló foglalások során befizetett összegek visszatérítése nem lesz teljes. A 100 fontnál drágább jegyet hitelkártyával kifizető utasok mind visszakapják a pénzüket, az olcsóbb jegyek vásárlói, valamint egyes betéti kártyákkal fizetők viszont a hitelezői sor végére kerülnek, nem biztos, hogy kártalanítják őket.
Az ötödik legnagyobb brit légitársaság 2100 főt foglalkoztatott, és tavaly 290 millió font veszteséggel működött. A pénzügyi gondok miatt azzal próbálkozott, hogy rövid távú járatait más társaságoknak adja át, csak a nagyobb nyereséget hozó tengerentúliakat tartja meg. Andrew Swaffield vezérigazgató szerint az észak-afrikai turistacélpontokban elkövetett merényletek, illetve a török piac összeomlása vezettek a csődhöz. Blair Nimmo, a KPMG tanácsadó cég elemzője viszont úgy vélekedett, hogy a légitársaságok közötti árverseny, a csomagkezelési költségek emelkedése és a font gyengülése miatt megugrott üzemanyagár tett be a Monarchnak. Erre utal, hogy miközben a társaság tavaly az előző évinél 14 százalékkal több, 6,3 millió utast szállított, bevétele mégis 100 millió fonttal csökkent.