Munkavégzés során nem biztonságos

Elsőként a londoni Royal Courtban mutatták be 2012-ben nemzedéke legünnepeltebb brit színházi szerzője, Lucy Kirkwood sikerdarabját a „bulvársajtó működéséről”. A hatszereplős mű a hírhedett brit pletykalapok helyett egy férfi- és egy női magazint vesz górcső alá. Betekintést nyerve a munkás hétköznapokba, kiderül: egyik kutya, másik eb. A túlélésért küzdő lapok nyaktól és deréktól lefelé összpontosítanak az emberre, fittyet hányva etikára, elemi tisztességre. A főszerkesztők a szó legszorosabb értelmében is pőrére vetkőztetik ifjú alkalmazottaikat, kiszedve belőlük magánéletük legintimebb titkait, és kísérleti nyúlnak használják őket. Kirkwood a minőségi szórakoztató színház eszközeivel fest karcosan kritikus képet az áldatlan sajtóviszonyokon túlmutató jelenségekről. Így a kortünetté lett test- és fiatalságkultuszról, az uniformizálódásról, az elsekélyesedésről, a privát élet gátlástalan közszemlére tételéről. Arról a bazári, szenzáció- és lájkvadász világról, amelyből kimetszették az emberséget, az érzékenységet. Noha felszínessége mellett a színmű is igen szellemes, a Máté Gábor rendezte előadás legfőbb értéke a Katona rangjához méltó színészi játék. Lehengerlő Pelsőczy Réka az Electra, ragyogó Kocsis Gergely a Doghouse vezetőjeként. Kitűnő és sokszínű Takátsy Péter mint a kiskorú lánya becsületéért síkra szálló, képmutató apa, remekel Dér Zsolt a csöbörből vödörbe került gyakornok szerepében.