Bankrablók után szabadon

Míg az amerikai filmek rosszfiúi a sikeres akció után gurítottak le egy whiskey-t, a magyar változat munkatársa már előtte ivott a medve bőrére. A bemelegítő feles jó ómen volt. A Csíkszentléleken született Ambrus Attila csótánnyal, csicskáztatással, a ceausescui drill nyomásával terhelt sanyarú gyerekkor után, a hadseregből szökve érkezett Budapestre. A Keleti pályaudvar vécéjében P. Mobil–The Cure–Törő falfirkák, rosszul fizető karbantartói állás, valamint alig őrzött bankok várják. A Kontrollal befutott, Hollywoodban is sikeres Antal Nimród új filmje a rendező saját forgatókönyvét megvalósítva nyomozati anyagokat, cikkeket, tévéadások bejátszását, a Viszkisről megjelent bestsellereket, személyes beszélgetéseket felhasználva a zsáner minden kellékét – szerelmi szál, akciójelenetek, kihallgatás, szökés – bevetve rekonstruálja a 27 pénzintézet kirablásával közel 150 millió forintot zsákmányoló férfi történetét. Antal nem moralizál, nem keres tanulságokat, nem stilizálja felül Ambrust. Megelégszik azzal, amit a jelenleg keramikusként a kenyerét kereső Viszkistől senki nem vehet el: a bankszakma parókás, napszemüveges, fegyveres figurái között ő volt a legnagyobb.