Ez a reklám helye

A bújtatott hirdetésekről akarja leszoktatni a közösségi médiában kommunikáló véleményvezéreket a Gazdasági Versenyhivatal azzal az egyezséggel, amelyet a Facebookon milliós követőtáborral büszkélkedő Kasza Tiborral kötött. A GVH azt kifogásolta, hogy az énekes-műsorvezető anélkül népszerűsítette a Magyar Telekom termékeit, hogy jelezte volna: fizetett tartalomról van szó. A hivatal most egyértelművé tette, hogy a posztoló sztároknak, bloggereknek vagy a YouTube-on szereplő videós vloggereknek is világossá kell tenniük, ha valójában reklámoznak valamit. Kasza Tibi pedig kötelezettséget vállalt arra, hogy ennek szükségszerűségét ezentúl a szponzorokkal, hirdetőkkel kötött szerződésekbe is belefoglalják, sőt oktatási céllal maga is elmagyarázza a szabályokat a posztjaiban. A versenyhivatal egyelőre csak pontosította a jogszerű gyakorlatot, de ha ennek nem lesz eredménye, akkor bírsággal járó felügyeleti eljárást is indíthat a közösségi média szabálytalankodó sztárjaival és hirdetőivel, valamint a szolgáltatókkal szemben.