Kampány kampány hátán

Televíziós felvilágosító kampányt indított a kormány, hogy tájékoztassa a nyugdíjasokat a karácsonyi ajándékként küldött Erzsébet-utalvány átvételével, felhasználhatóságával kapcsolatos tudnivalókról – jelentette be hétfőn Rétvári Bence államtitkár. A fejenként 10 ezer forintos, hideg- és melegétel vásárlására használható jegyeket már elkezdték kézbesíteni a postások a mintegy 2,7 millió nyugdíjasnak. Közben kiderült, hogy az utalványok egy részét még le sem gyártották, így kérdéses, hogy az idén eljut-e minden érintetthez a választási ajándék. Tavaly a nyugdíjasok 7,5 százaléka – több mint 200 ezer ember – csak az ünnepek után tudta levásárolni az étkezési jegyeket. Az ünnepi akció nemcsak kampánycélokat szolgál: kétmilliárd forint extra bevételt is hozhat a részben állami hátterű Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt.-nek. Időközben csendesen leváltották a korábban az Erzsébet-utalványok hasznából, ma állami apanázsból működő zánkai gyermektábor vezetőjét, Hornyák Tibort (képünkön) – L. Simon László korábbi kabinetfőnökét –, aki a nyáron a Balaton-felvidék egyik legdrágább szálláshelyét bérelte ki magának napi 110 ezer forintért, és onnan járt be dolgozni a rászoruló gyerekek táborhelyére. Az Erzsébet Táborok Kft. ügyvezetői posztjára Ledvényi Csaba került.