Fogynak a kicsik
Változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kiskereskedelmi lánc Magyarországon: 2017-ben a Trade magazin becslése szerint csaknem 809 milliárd forint volt a bruttó forgalma. Nincs változás a második és a harmadik helyen sem, ott maradt a Coop és a Spar, és ismét épphogy lecsúszott a dobogóról a CBA. A legjobban a Lidl bővült: a német diszkontlánc egy év alatt 66 milliárd forinttal növelte a bevételét, ezzel a hatodik helyre szorította a Reál üzletláncot. Minden toplistás lánc növelni tudta bevételét az előző évihez képest. Az egy boltra jutó bevétel most is az Auchannál a legmagasabb, mivel a francia multinak szinte csak hipermarketjei vannak Magyarországon. A magyar kereskedelmi láncok boltjainak száma eközben tavaly összesen több mint 300-zal csökkent. A legfrissebb statisztika szerint a kiskereskedelem idén áprilisban a várakozásoknál valamivel gyengébben teljesített: az előző hónapokban megszokott 7-8 százalékkal szemben éves alapon mindössze 6 százalékkal nőtt a naptárhatás kiszűrésével vizsgált adatok alapján.