A Magyar Nemzeti Bank szigorúan felügyeli a pénzügyi intézmények informatikai rendszerének biztonságát, az adathalászok éppen ezért nem a banki rendszereket támadják, hanem az ügyfeleket igyekeznek rábírni személyes banki azonosítóik megadására – szögezi le a jegybank közleménye. Ezzel egyértelműen a lakosságra hárítja a felelősséget az utóbbi időben elszaporodott csalásokért, ám egyben tanácsokkal is szolgál a bizonytalankodók számára. Az MNB rámutat: a bankok sohasem kérik el elektronikus úton vagy telefonon ügyfeleik azonosítóit. A gyanús adathalász üzeneteket mindig azonnal törölni kell, nem szabad megadni a kért adatokat, és nem szabad megnyitni az esetleges csatolmányokat vagy linkeket sem. Ismeretlen telefonos megkeresésnél bármilyen információ kiadása előtt célszerű visszahívni a bankot az ismert ügyfélszolgálati telefonszámon. A jegybanki kommüniké szerint az elmúlt egy évben összesen tizenhat, internetes csalással kapcsolatos ügyféljelzés érkezett az MNB-hez. A sajtóban megjelentek alapján ennél jóval több ilyen eset lehetett, mindenesetre a központi bank csatlakozott az Európai Kiberbiztonsági Hónap nemzetközi kampányhoz, amelynek egyik célja a csalási módszerek bemutatása, azok felismerésének és megfelelő kezelésének támogatása.