Gyász-Facebook
Gazdaság Őrült vállalkozás

Gyász-Facebook

Ki szeretne a nagymama halálhíre mellett egy cicusos vidt vagy valami ízléstelen, vigyorgó szmájlikkal teletűzdelt üzenetet látni? Ezzel a lehetőséggel riogatja reménybeli felhasználóit az általa csak „gyász-Facebooknak” nevezett projekt alapítója, Mark Alhermizi. A michigani üzletember évtizedekig maga sem gondolta volna, hogy bármi dolga lenne a halálesetekkel. Korábban egy benzinkutakra szakosodott reklámtévé-csatornát gründolt, amit aztán 2014-ben jó pénzért értékesített. Hba akarta azonban élvezni egy kicsit az életet a családja körében, pár hónapra rá elveszítette az édesapját. Ekkor szembesült azzal, hogy sokszor a modern technológk sem segítik az érintetteket a családtagokkal és barátokkal való kommunikácban, a méltó megemlékezésben. Ezért úgy döntött, hogy megpróbálja kiaknázni az ezen a területen rejlő lehetőségeket. Szoftverfejlesztő csapatának 30 alatti munkatársai azonban kétkedve fogadták az ötletet – mesélte Alhermizi –, majdnem egy évbe telt, mire meggyőzte őket. Ez végül csak azért sikerült, mert egyiküknek időközben meghalt a nagymamája, és a temetésről már ő is a projekt iránti lelkesedéssel tért vissza.