A Télapó üzleti modellje
Gazdaság Őrült vállalkozás
Tartalomjegyzék

A Télapó üzleti modellje

Startupnak nem nevezhető, mert már két évszázada létezik az a vállalkozás, amely decemberben világszerte ajándékokat visz ki a gyerekeknek. Bár a jelképe egy személy – piros kabátba öltözött, fehér szakállas öregúr –, valójában egy holding, amelynek élén egy csoport áll, ez segít a tevékenység földrajzi megszervezésében. Az igazgatótanács rangidős tagja Father Christmas, aki Anglban kezdte működését. A testületben Franciaországot Pere Noël, Németalföldet pedig Sinterklaas képviseli, de jut hely a magyar Mikulásnak is. Az már a világgazdasági erőviszonyokat tükrözi, hogy a cégvezetés legismertebb, s a médban legtöbbször szereplő tagja az amerikai Santa Claus, aki a sajátja mellett az ázsiai és az afrikai régióért is felelős. Sokat vesztett viszont befolyásából korábbi riválisa, Gyed Maróz, aki Oroszországban aktív.