Tech + tudomány hírek
Tech + tudomány hírek
ALKALMAZÁSPIAC

Kínai bolt

A hardvergyártás után a szoftverfogyasztás terén is megkerülhetetlenné vált Kína. Az ott élő felhasználók indították 2018-ban az összes alkalmazásletöltés közel felét – derül ki a mobilos szoftverpiacot elemző App Annie friss jelentéséből. Világszerte 194 millrd alkalommal töltöttek le valamilyen appot, 35 százalékkal többször, mint egy évvel korábban. Az esetek közel kétharmadában valamilyen játékot telepítettek okostelefonjukra vagy táblagépükre a felhasználók. Akik egyre nagyobb számban fizetni is hajlandók: tavaly 101 millrd dollárnyi összeget költöttek el az alkalmazásboltokban, 75 százalékkal többet, mint a megelőző évben. A kínaiak itt is jelentős erőt képviselnek, a világ költésének közel 40 százalékáért felelősek. Pedig kifejezetten kevés program van telefonjaikon, átlagosan mindössze 50, miközben az USA-beli, dél-koreai és japán mobilok általában 100-nál is több applikácnak adnak otthont. Igaz, javarészt teljesen feleslegesen, a szoftverek jelentős részét ugyanis szinte sosem nyitják meg: a valóban használt alkalmazások száma szinte minden vizsgált országban 30–40 között mozog. A legtöbb letöltést a Facebook-birodalom, a Snapchat, a Netflix, a Spotify generálta, de a világszerte egyre népszerűbb kínai Tik Tok közösségi app és a szintén a népköztársaságban fejlesztett UC Browser nevű böngésző is bejutott a top 10-be. A játékok közül az első három helyen a Helix Jump, a Subway Surfers és a PUBG áll.