Titkokföldön,égen
Negyedmilliárd forintba került tavaly, hogy a kormányváró vendégei kényelemben időzhettek gépük indulásáig.

Szijjártó Péter interjút ad a kormányváróban. No-go zóna

HonvédségAirlines
„Súlyos nemzetbiztonsági kockázatnak” minősítette a Fidesz Demeter Mártát, miután az LMP társelnöke nyilvánosságra hozta, hogy a Honvédelmi Minisztérium gépén utazott Ciprusról Budapestre egy bizonyos Orbán Flóra (aki állítólag csak névrokona a kormányfő lányának). Ezek után még kíváncsibbak lettünk volna arra, tavaly mikor, hova és mely repülőkkel szállított a honvédség civileket (beleértve az állami vezetőket és rokonaikat). Ezt firtató adatigénylésünkre azonban mindössze azt közölték, hogy 22 esetben szállítottak a honvédség állományába nem tartozó személyeket. Indoklást külön kérésre sem adtak arra, hogy a részletes adatokat miért nem közlik. Ezzel kapcsolatban kikértük a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság álláspontját, ahonnan azt a választ kaptuk, hogy a tárca az indoklás elmulasztásával megsértette az információszabadságról szóló törvényt. Amúgy az adatok valószínűleg nem titkosak, ha azok lennének, a minisztérium erre hivatkozva nyíltan megtagadhatta volna kiadásukat. A tárca hallgatása arra utal, hogy egyszerűen valamiért titkolóznak, amire viszont nincs jogalapjuk. Ami a maguk részéről talán érthető. Egész biztos, hogy a 22 alkalomban például vastagon benne van Orbán Viktor reptetése. A miniszterelnök először 2018 nyarán bukott le honvédségi gép használatával, december elején már a hivatalos Facebook-oldalára töltöttek fel olyan videót, amin honvédségi gépből száll ki, Havasi Bertalan miniszterelnöki szóvivő pedig december 8-án elismerte, hogy amióta a Honvédség új gépeket vett, Orbán azokat használja.
A Honvédség darabonként 40 millió euróért vett két használt Airbus A319-es csapatszállítót, a gépek 2018 elején mutatkoztak be Kecskeméten. Akkor Simicskó István honvédelmi miniszter még váltig állította, hogy nem kormánygépek: „Feladatuk a csapatszállítás, polgári személyek evakuálása és sebesültszállítás.” Az Airbusok után az állam vett két Dassault Falcon 7X „business jet”-et is, az egyik katonai lajstromszámú, a Honvédség állítása szerint szállító- és futárgépként használják, a másik viszont polgári lajstromjelet kapott (HA-LKX), tulajdonosa hivatalosan a Honvédelmi Minisztérium leánycége, a HM Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.