Alternatívvalóságok
Nyugtalankodnak a kormány háza táján, hogy a közösségi hálón nyomatott fake news kampány elé a Facebook esetleg akadályokat gördít azzal, hogy a nyilvánvaló hazugságok esetében nem engedi, hogy hirdetésekkel többszörözzék meg az elérést. Fókuszban rovatunk gyűjtéséből kiderül, hogy a kormánymédia zászlóshajói egyik pillanatról a másikra csaknem 13 millió embert értek el zömében migránsozó videóikkal, épp a tavaly tavaszi választások előtt. A kormány máris cenzúrát kiált, s nyilván azon töpreng, hogyan kerülhetőek meg a Facebook ellenőrző szervei, a tech óriások pedig azon, hogyan is tartsák meg valamennyi hirdetőjüket, mert mindenki hajlandó fizetni – akár kicsit piszkos pénzzel is – azért, hogy a másfél milliárd felhasználó elé nap mint nap legördülő virtuális vagy épp alternatív valóság része lehessen.