E-garázscégek

A kis Bogár, amely versenyautókat gyorsul le – ha úgy tartja kedve. A kicsi kocsi kalandjai című bugyuta kasszasikeren edződött generációk alighanem máig álmodoznak ilyesmiről, ám a klasszikus Volkswagen Bogár gyártását bő 15 éve leállították, így elszállni látszott a remény a veterán autók megtáltosodására. A csoda mégis megtörtént: Kaliforniában néhány vállalkozó szellemű fiatalember elhatározta, hogy bármi áron felturbózzák az egykori hitleri népautót. Hatéves töprengést követően 2012-ben hozták létre San Diegóban a Zelectric Motors nevű garázscéget, és kezdték el buherálni az alapító, David Benardo Bogarát. Addigra már egyértelmű volt, hogy a XXI. századi trendeknek megfelelően elektromos járgánnyá alakítják az eredetileg 36 lóerős kiskocsit. Azért erre a típusra esett a választásuk, mert mint Benardo elmondta, az „nem csupán az egyik legikonikusabb és legkeresettebb modell, de az egyszerűsége és a súlya okán az egyik legalkalmasabb is az átalakításra”, ráadásul máig viszonylag könnyű alkatrészeket találni hozzá. Igaz, a 65 éven át gyártott Bogárból sem mindegy, melyiket választják: a zelectricesek úgy találták, hogy az 1958–1966 közötti széria strapabírása a legmegfelelőbb a jelentősen megnövekedő nyomaték elviseléséhez.