Meseszerű kép, csak egy kicsit túl szép

Egyszerűen túl sok a videós streamingszolgáltatás, dohogott a minap a Mashable technológiai életmódmagazin szakújságírója. Raymond Wong felvetése különösen akkor tűnik jogosnak, amikor rövid időn belül biztossá vált két újabb – nem kispályás – szereplő, az Apple és a Disney belépése a piacra. Az előbbi vállalat Apple TV+ szolgáltatásának árazása még nem ismert, csak azt lehet tudni, hogy 100 országban teszik elérhetővé valamikor az ősszel, „változatos műfajú, saját gyártású műsorokkal és filmekkel”. No meg azt, hogy Jennifer Aniston és Reese Witherspoon, valamint J. J. Abrams és Steven Spielberg is sertepertélnek körülötte. (A marketingben klasszikusan erős Apple esetében nehéz kiszámítani, hogy ez pontosan milyen intenzitású részvételt jelent majd.) A Disney+ több mint 500 mozifilmet és 7500 sorozatepizódot kínál majd a Disney, a National Geographic, a Marvel, a Star Wars világából, valamint a szintén a rajzfilmekből kinőtt szórakoztatóipari birodalomhoz tartozó Fox tartalmait, mint például A Simpson családot. Miközben a számítógépen, mobilon és okostévén is elérhető kínálat színesedése örvendetes, a felhasználók valóban egyre nehezebb helyzetbe kerülnek. Míg korábban egy kábeltévés csomagban elérhették az összes csatornát, ma féltucatnyi szolgáltatásra kell előfizetniük, ha ugyanezt online el szeretnék érni. A sok exkluzív tartalommal operáló szolgáltatások összehasonlítása sem egyszerű. Ráadásul az Amazon Video, az HBO Go, a Hulu, a Netflix, a YouTube TV – meg több kisebb szereplő – és a melléjük érkező Apple TV+ és Disney+ havi díja egyenként majdnem annyi, mint amit egy sokcsatornás kábeltévés csomagtól megszoktak az előfizetők. A bőség zavara főleg a nyugatabbra élőket aggaszthatja. A magyar felhasználók problémája inkább az, hogy a szolgáltatások egy része itthon elérhetetlen, más részében pedig vajmi kevés a magyar szinkronnal vagy felirattal elérhető tartalom.