Fix fizetés, belső hitelesség, távmunka – ezek a legfontosabb kritériumai annak, hogy egy vállalat megtarthassa a fiatalokat, akiknek a háromnegyede külföldre menne.
CAIA IMAGE/SCIENCE PHOTO LIBRARY
Digitálisoptimizmus
„Teljesen mindegy, ki mikor született és mi a munkája, az a lényeg, hogy milyen a hozzáállása a feladatokhoz. Nálunk négy generáció dolgozik együtt” – hangsúlyozza Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom hr-vezetője. Szerinte a hosszú távú siker attól függ, hogy képes-e minden kolléga a megújulásra. Ez fontosabb, mint a szaktudás, hiszen az megszerezhető. Olyan munkatársakat keresnek, akikben felfedezik az úgynevezett „soft” kompetenciákat: csapatjátékos-e, motiválható-e, tud-e logikusan és kritikusan gondolkodni, megkérdőjelezi-e a dolgokat, előáll-e új megoldási javaslatokkal. Ennek jegyében hirdettek meg egyetemistáknak gyakornoki állásokat, amelyekre egy digitális játék formájában lehet jelentkezni. Aki itt átmegy, videóinterjúban mutatkozhat be, s ha ez is sikerül, személyesen találkoznak vele. Mindezt 24 óra alatt. A fiatalokkal szemben alapvető elvárás a „digitális optimizmus”; higgyenek abban, hogy az online lehetőségek egyszerűbbé és izgalmasabbá teszik a munkájukat. S ami a legfőbb: ne mástól várják a boldogulásukat, hanem maguk tegyenek érte.
Saját internetes véleményvezéreket nevel ki a Generali-csoporthoz tartozó, mindössze kétéves kis biztosítási ügynökcég, a Roar, hogy a kedvenc csatornáikon keresztül érhesse el a fiatalokat. „Az influencer marketing a munkáltatói márka építésére is kiváló eszköz” – mondja Árr Mariann, az átlagosan 25 éves fiatalokkal dolgozó vállalkozás ügyvezetője. Először Henry Kettner vloggert kérték meg, hogy egyik munkatársukkal közösen készítsen videót. A több mint 170 ezer követővel bíró influencer videóját 46 ezren nézték meg, kollégájuknak, Basky Balázsnak pedig azonmód 400 követője lett. Azután más vélemény-, illetve divatvezérekkel, Szabó Hédivel, Gulyás Lídiával vagy Palkovics Zórával is forgattak együtt, ma pedig már az ő munkatársaik az influencerek, ahogyan ők mondják: a „roarok”.