A közszolgáltatás helyett a hatalomgyakorlás eszközévé silányította az Orbán-kormány az állami vállalatokat. A friss beszámolók alapján a cégek a propaganda szócsövei, az oligarchák táplálói és a Fidesz szavazatvásárlói.
Orbán Viktort vetítette ki a Kétfarkú Kutya Párt az MTVA székházára 2018 decemberében. Játékot űz
Túry Gergely
Vanhozzáképernyőjük
Moys Zoltán (balra) a Prima Primissima díjat veszi át a Hazajáró című műsorért. Sikert sikerre halmoz
Egy átlagos reggel Magyarországon. Az anyukák elviszik a gyerekeiket az iskolába, az apukák dolgozni indulnak, az ellenőrök ellenőriznek, a közmédia pedig szakadatlanul ontja magából a kormánypropagandát, miközben nem hajlandó megjelentetni azt a közleményt, amely a miniszterelnök vejének gyanús bizniszeit taglalja. Hogy a magyar közmédia hungarikum-e, azt majd megállapítja a Hungarikum Bizottság. Az azonban biztos, hogy ha lenne olyan lista, ami azokat az állami intézményeket veszi sorra, amelyek a legtöbb adófizetői pénzt viszik el a kormány kommunikációjának szolgálatában, akkor azon az MTVA televízió- és rádiócsatornái kiemelt helyen szerepelnének. A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap 2011-ben állt fel, és a legfrissebb adatok alapján az azóta eltelt 8 évben összesen 716 milliárd forintot költött. Mivel a 2019-es büdzsében ezen felül további 73 milliárd forintot irányoztak elő az MTVA-nak, 2020-ban pedig újabb 75 milliárdot, két év múlva már a 900 milliárd forintot közelítheti a számla.
A közmédia kiadásainak hatalmas összege nagyrészt közpénz, hiszen a kereskedelmi bevételek csak a töredékét teszik ki a büdzséjének. A pénz jelentős része fizetésekre és műsorgyártásra megy el, vagyis a bértollnokok és oligarchák kitömésére, a szerződéseket megjelenítő listában ugyanis ismerős nevekre bukkanunk. Az MTVA egyik legnagyobb beszállítója az Apropó Média Kft., ez a társaság gyártja egyebek között A Dal, a Ridikül és a Jó ebédhez szól a nóta című műsorokat. Az MTVA-s szerződésekkel 2018 januárja óta majdnem 2 milliárd forintot keresett a társaság, ekkora értékben kötött műsorgyártási szerződéseket a közmédiával. A cég egészen 2016-ig Halkó Gabriella tulajdonában volt, őt pedig Habony Árpád üzleti köréhez szokták kötni. Halkót 2016 januárjában nevezték ki a TV2 gazdasági igazgatójának, ezzel egyidejűleg adta át üzlettársának, Blázy Andrásnak az aranytojást tojó tyúkként funkcionáló Apropó Médiát – és ez nem az egyetlen, Blázyhoz köthető cég, amely az MTVA-nak gyárt műsorokat. Az MTVA partnerei között van egy másik gyártó cég is, a Summa Produkció, amely majdnem félmilliárd forint értékben kötött szerződéseket a közmédiával. Egy kis kutakodás után kiderül, hogy a Summa szintén Blázy Andrásé, és ha a két összeget egy kalapba tesszük, majdnem 2,5 milliárd forintnyi szerződést tudunk összeszámolni az elmúlt másfél évből csupán ennél a két cégnél.
Az MTVA beszállítói között megtaláljuk még a Dextramediát is, amely Moys Zoltán érdekeltsége, aki sajtóinformációk szerint Lezsák Sándor fideszes parlamenti alelnök veje. A cég a Kárpát Expressz és a Hazajáró című műsort gyártja a közmédiának, és 2018 óta majdnem 300 millió forintot kapott mindezért. És ne felejtsük el azt se, hogy a köztévén fut a Rogán Cecíliához köthető Magyarország Szépe című műsor is, erre a Digital Minds nevű céggel szerződött az MTVA, 52,6 millió forint értékben.