Első fokon átment az uniós törvényszéken a reklámadó, amelynek fő célpontja az RTL Klub volt, és a főtanácsnok más különadókat sem kifogásol. Ha a jogerős ítéletek is így alakulnak, a kormánynak nem tetsző multikat mégiscsak le lehet vadászni.
Tesco-hipermarketben. Jogi útvesztő
stiller ákos
Peresítve
¬ Kiskereskedelmi különadó, 2010–2012. Sávosan progresszív, szélső kulcsok: 500 millió forint árbevételig 0 százalék, 100 milliárd felett 2,5 százalék. (Az adót 2012 után más terhek és adminisztratív korlátozások váltották fel.) Per alatt. Hervis-ítélet, 2014: sérti a letelepedés szabadságát. Tesco-per: tanácsnoki vélemény szerint nem ellentétes az uniós joggal.
¬ Távközlési különadó, 2010–2012. Sávosan progresszív, szélső kulcsok: 500 millió forint árbevételig 0 százalék, 5 milliárd fölött 6,5 százalék. (A hívásonkénti és üzenetenkénti adóra cserélték, az ágazatot közműadó is sújtja.) Per alatt. Vodafone-ügy: a tanácsnoki vélemény szerint nem ellentétes az uniós joggal.
¬ Reklámadó, 2014. Sávosan progresszív, szélső kulcsok: 500 millió forintig 0 százalék, 20 milliárd fölött 40 (2015-től 50) százalék. (Több módosítás után 2017. június 1-jétől 100 millió alatt adómentes, e fölött egy kulcs, 2017 óta 7,5 százalék. 2019. július 1-jétől 2022 végéig 0 százalék.) Az elsőfokú ítélet szerint nem ellentétes az uniós joggal.
¬ Dohányipari vállalkozások egészségügyi hozzájárulása, 2015. Sávosan progresszív, szélső kulcsok: 30 millió forint árbevételig 0 százalék, 60 milliárd fölött 4,5 százalék. Felfüggesztve, per alatt.
¬ Élelmiszerlánc-felügyeleti díj, 2015. A régi, 0,1 százalékos árbevétel-arányos díj sávosan progresszív mértékűre cserélése, szélső kulcsok: 500 millió forintig 0 százalék, 300 milliárd felett 6 százalék. Felfüggesztve (a régi 0,1 százalékos mérték van érvényben), per alatt.