A brit technológiai cég létrehozta első magyarországi leányvállalatát, a Rolls-Royce Hungary Kft.-t. Az ügyvezető, Matheu Parr a HVG-nek elmondta, hogy a cégalapítás része annak a folyamatnak, amelynek keretében a Rolls-Royce átveszi a Siemenstől az eAircraft részleget, amely repülőgépek számára fejleszt elektromos és hibrid hajtásrendszereket. Az adásvétel részeként mintegy száz magyar mérnök kerül át a britekhez, pontosabban az új magyarországi vállalathoz. A Siemens a németországi telephelyeken kívül Budapesten dolgozott azon, hogy elektromos repülőket építsen. A magyar csapat motort, vezérlő invertert, akkumulátort és járműszabályzó rendszert egyaránt fejleszt, így a pilóta nélküli városi légitaxi, az CityAirbus projektben és a négy hajtóműves e-Fan X hibrid repülő megépítésében is részt vett. A brit anyavállalat árbevételének felét a polgári repülés számára gyártott termékek adják, ám egyúttal ez az egyetlen veszteséges üzletága. A vasúti és vízi járművekbe vagy éppen katonai repülőgépekbe készített motorokon, illetve az atomerőművekbe gyártott irányítástechnikai rendszerek forgalmazásán ugyanakkor bejön a befektetés: a Rolls-Royce profitja 2018-ban – forintban számolva – mintegy 300 milliárd volt.