Mobilis
Az árazási politika és a termékportfólió bővítése alakíthatja a mobilpiacot a következő időszakban. A folyamat egyik érdekes szereplője lehet a Huawei helyére benyomulni próbáló Xiaomi.

Előtérbe lépnének


Mileszveled,Huawei?

Kérdéses kilátások
A korábban engedélyeztetett telefonokat még forgalmazhatják teljes értékű Androiddal, ennek köszönhető, hogy a – felénk november több péntekjén is megtartott – black friday akciókban hemzsegnek a Huawei és almárkája, a Honor telefonjai. Igaz, kedvezményes áruk nem újdonság: az amerikai embargóra a vállalat világszerte agresszív kedvezmények bevezetésével reagált, hónapok óta szinte mindenhol 20–40 százalékos akciókban árulják készülékeiket. Így az idei karácsonyi eladásokból még bőséges részesedést szerezhet a gyártó, már csak azért is, mert árai így most pariba kerültek a rangsorban következő Xiaomiéval és az Oppóéval.
Az árfegyver azonban középtávon nemhogy a győzelemhez, de még az életben maradáshoz is kevés lesz. A karácsonyi szezon már a Mate-sorozatról szokott szólni, az idén ez kimaradt. (Az utolsó, teljes értékű Android használatára még éppen időben jogosultságot szerző Huawei-modell a középkategória tetejére vagy a felsőbb kategória aljához sorolható Nova 5T, melyet éppen néhány napja kezdtek forgalmazni Magyarországon.) Ennyi még talán belefér, de legkésőbb február végén, a barcelonai MWC 2020 mobiltechnológiai szakkiállításra illene előállni legalább egy erős ígérettel, utána pedig heteken belül vagy egy teljes értékű Androidot futtató, vagy a Huawei saját ökoszisztémája által egyben tartott csúcstelefonnal.
Utóbbit, a kínai vállalat saját háttérrendszerét Huawei Mobile Services-nek (HMS) hívják. Ennek kritikus eleme az az „alkalmazáselosztó felület”, amit App Gallerynek hívnak, innen lehet letölteni az appokat, mint az androidos készülékeken a Play áruházból. A Huawei jelenleg nagy erőkkel toborozza a fejlesztőket, hogy az ő szoftverboltjába is tegyék fel androidos alkalmazásaikat. Kérdés, hogy sikerül-e elérni a kritikus tömeget, de az is, hogy mit ér bármennyi alkalmazás, ha az amerikai szigor miatt nem lehet köztük a YouTube vagy a Facebook, melyek nélkül továbbra is kevesen vennének telefonokat Kínától nyugatra.
Minél később áll elő a Huawei a – már évek óta majdnem késznek, majd néhány napon belül bevethetőnek blöffölt – saját rendszerével, annál több teret enged vetélytársainak, és rontja saját esélyeit. Ráadásul a kínai államnak sem áll érdekében a Huawei miatt Trumpékkal erősködni, ha a márka helyét nagyrészt az említett, „házon belüli” konkurensek tudják átvenni a piacon. Ész persze a Samsung is jól járhat.