Képművesek

Úgy ad munkát 60 ezer fotósnak 35 országban, hogy nem ért a fényképezéshez. Igaz, nincs is rá szüksége Thomas Rebaud-nak, mert Lyonban abszolvált üzleti tanulmányai éppen elegendőnek bizonyulnak ahhoz, hogy különböző területeken gründoljon sikeres cégeket. 2016-ban, 28 évesen jött az ötlete, hogy bizonyos munkafolyamatok automatizálásával nagyot lehetne robbantani az egyébként a kreativitás és az egyéni látásmód fontosságára épülő profi fotózásban. No nem a művészportrék vagy háborús képriportok terén, hanem a magukra valamit adó szakmabeliek által nem sokra tartott aprómunkák világában. Így talált rá azokra a megrendelőkre, akik eladás vagy kiadás előtt álló ingatlanukról, éttermük ételeiről és italairól, cégük munkatársairól és a vállalat életével kapcsolatos eseményekről, szabadidős tevékenységeikről, esetleg online vagy hagyományos boltjuk árukészletéről, galériájuk kínálatáról szeretnének gyorsan profi képeket. Rebaud ezekre a – többnyire amúgy is szakmányban végzett – munkákra hozta létre egy társával a Meerót (a név a francia argóban vaksit jelentő „miro”-ból származik, amit a két „e” beemelésével nemzetköziesítettek).