„A sajt talált meg engem. Semmit sem terveztem, nem is reklámoztam magam, csak jött az egész” – érzékelteti Sarah Kaufmann, hogy alaposan kidolgozott üzleti terv nélkül is lehet karriert építeni. Igaz, ő egy kevesek által művelt szakterületen talált piaci rést (vagy inkább lyukat): a sajtszobrászatban. Pályafutása valóban véletlenszerűen indult az 1990-es évek derekán. Akkor hívta fel egy volt kollégája egy wisconsini tejgazdaságból, aki még emlékezett, hogy ifjú, kreatív marketingesként Kaufmann 15 évvel korábban egy céges prezentáció alkalmával azzal keltette fel hallgatósága érdeklődését, hogy előadása címét – A sajtkészítés művészete – egy tízkilós cheddartömbből faragta ki. Erre hivatkozva kért tőle egy sajtszobrot, majd attól fogva kézről kézre adták a megrendelők, szinte letenni sem volt ideje a szerszámait.