Tech + tudomány hírek
Tech + tudomány hírek
FEDÉLZETI TÁVOLSÁGTARTÁS

Ültetési trend

A padlóra került légi közlekedés szereplői az utóbbi hetekben sorra rukkoltak elő olyan ötletekkel, amelyek révén meg lehetne tartani a járványügyileg biztonságosnak gondolt távolságot. Több európai fapadosnál elegendőnek tartják az agyonzsúfolt turistaosztályon a középső székek kihagyását. Az olasz Aviointeriors iparági dizájner cég szerint viszont minden ülés saját műanyag búrát kaphatna, ami elválasztaná az utasokat, miközben a vállaikat, karjaikat szabadon mozgathatnák. Másik ötletükkel a középső székeket szembefordítanák, a kórokozók átadását oldalsó térelválasztókkal akadályoznák meg. Ez azonban a beszélgetést is ellehetetlenítené az utastárssal, és nem biztos, hogy sokan szeretnének háttal repülni. A francia Florian Barjot mérnök PlanBay névre keresztelt koncepcjában ötvözné a középső szék kihagyását, a búrát és az átlátszó térelválasztót, ráadásul az egészet csak be kell emelni, szerelésre sincs szükség. A londoni Fac­torydesign csapatának ötlete szinte másolja ezt, azzal a praktikus különbséggel, hogy az elválasztót rakosgatni lehet az üléseken, így az együtt utazók egymás társaságában maradhatnak. A legegyszerűbb módszert, bár ez nem épp a szegény emberek távolságtartását szolgálja, a kínai Air Changan légitársaság kínálja. Náluk május eleje óta az óvatosabb kuncsaftok három (egyenként három székből álló) üléssorra is válthatnak jegyet, így ha ők középen helyezkednek el, sem mellettük, sem mögöttük nem ül senki. A lehetőségért viszont 226 dollárt számolnak fel, és még csak extra repülési pontokat sem adnak érte.