¬ Hogyan jöhetett létre 1976-ban a Skála, ami majdnem olyan volt, mint egy nyugati áruház?
Demján Sándor motiváltsága, víziója kellett hozzá, továbbá 200 szövetkezet, amelyeknek volt annyi pénzük, hogy versenytársat állítsunk az akkori pökhendi, hiánygazdaságra alapozó kiskereskedelemnek. Bécsi mintára építettük, parkolókkal, légkondicionálóval, önkiszolgáló rendszerrel. Étterem, kávézó és 28-féle szolgáltatás várta a vásárlókat. Jó csapatot hoztunk össze, de szigorúak voltunk: az alkalmazottaknak udvariasaknak kellett lenniük, egyenruhát hordtak, nem rágógumizhattak az eladótérben, és ha kellett, elküldtük őket fogorvoshoz. Karácsonykor fenyőillat lengte be az áruházat, s teljesen újszerű reklámokat találtunk ki – a Skála Kópéra mindenki emlékszik.