„Megpróbálnak sarokba szorítani, demotiválttá tenni az alkalmazottaimat, és rávenni őket a távozásra” – így indokolta Varga Zoltán, miért érzi a kormánysajtó mostani támadásait a tulajdonában lévő Central Médiacsoport elleni hadjáratnak. Az Indexet követő legnagyobb portál, a 24.hu is ide tartozik. A mostani lejáratókampány azzal kezdődött, hogy nagy dérrel-dúrral és magánlaksértéssel „leleplezték”, hogy a lap egyik újságírójának, Kovács-Angel Mariannának a férje nem más, mint Hadházy Ákos alapítványának kurátora. Ebből a szimpla tényből kiindulva aztán számos velejéig hazug cikket kreáltak, többször forgattak az érintettek lakásánál, becsengettek, és közölték a házaspár lakcímét. A lejáratásból Varga Zoltánnak is jutott. A „Trükkös Zotyónak”, valamint „vörösbárónak” csúfolt üzletember a vádjaik szerint súlyosan megvágta a dolgozók fizetését (ez nyomokban igazságot tartalmaz), és közben hatalmas osztalékot vett ki. Varga állítását kihagyták, mely szerint a pénz a cég számláján maradt. Egy másik sztoriban bizonyítékok nélkül célozgatnak arra, hogy elkerüli az adófizetést. A Spéder Zoltán elleni hadjáratot idézi, ahogy a kormánysajtó benyomul az üzletember magánéletébe, fotókat közöl a házáról és meséket sző arról, hogy itt látja vendégül a „baloldali politikusokat, magukat függetlennek hazudó médiamunkásokat”.
A Central elleni támadásokat nem csak az indokolná, hogy a 24.hu az első rajtrácsról indulhat az Index olvasóiért, és egyszer, a Népszabadság bezárása idején már fél tucat újságírónak lehetőséget adott a kormánynak szemet szúró munkájuk folytatására. A csoporthoz tartoznak a Nők Lapja, a Story és a Best magazinok is, amelyek makacsul őrzik piaci előnyüket a NER által gründolt szórakoztató és bulvárlapokkal szemben. Ezek is kiemelt célpontnak számítanak tehát.
Szerettük volna megkérdezni a vállalkozót, előfordulhat-e, hogy megszabadul a közéleti lapjaitól, de nem tudtuk elérni. A helyzete azonban kényes, a Central nyomtatott magazinjaiban megjelent hirdetéseknek átlagosan csaknem a tizedét az állam fizeti, az online felületein pedig néhány százalékkal még nagyobb is a kormánypropaganda aránya. Igaz ugyanakkor, hogy ha a médiacsoport elveszítené ezt a bevételi forrását, akkor sem lenne nagy bajban. 2019-ben például a több mint 11 milliárdos árbevételéből mindössze 2,8 milliárd forint származott reklámokból, miközben a cég 1,1 milliárdos profitot termelt a tulajdonosoknak. Vargát azonban éppen a valódi tulajdonosi érdek teszi sérülékennyé. Ha ellenáll Orbánék lehengerlő stílusának, akár negyvenmilliárdos vagyonát is kockáztatja. Varga az ingatlanpiactól a turizmuson keresztül a kockázatitőke-befektetésekig számos ágazatban érdekelt, és néhány évvel ezelőtt már megtapasztalta, mivel jár, ha az Orbán-kormány kiszemel magának valamilyen jószágot. 2014-ben az állam néhány hét alatt csavarta ki a mobilparkolás üzletét a magánvállalkozók, köztük Varga Zoltán kezéből. ¬