Orrba-szájba
Gazdaság Őrült vállalkozás
Tartalomjegyzék

Orrba-szájba

Rápörögtek a járvány okozta válságot megszenvedő cégek az év slágertermékére: igen sokan próbáltak hasznot húzni a kényszerű kötelességgé váló maszkviselésből. Az egyik kis amerikai cég azonban pár lépés előnnyel indult a versenyben, hiszen már jó két éve kezdett fejleszteni – a koronavírustól teljesen függetlenül. Történt, hogy a hallássérült Allysa Dittmar kórházba került 2017 végén, és a műtőasztalon szörnyű élmény érte: nem érkezett meg időben a jeltolmács, az egészségügyi személyzet minden tagja pedig – az ő érdekében – maszkban volt, így egy kukkot sem értett abból, amit neki mondtak. Ez a trauma indította arra, hogy a párjával – és a baltimore-i Johns Hopkins Egyetem munkatársaival – közösen neklljanak egy átlátszó maszkot fejleszteni. Mint hangsúlyozzák, a társadalom 15 százalékának akadnak gondok a hallásával; számukra beszélgetés közben akár életbevágó is lehet látni a partner száját. De a gyerekek is kevésbé ijednek meg a kórházban, ha nem csupa zöld maszkos idegent látnak. Az általuk gyártott, darabonként 2-3 dollárért kínált ClearMask átlátszó, páramentesítő réteggel bevont, hajlékony plasztiklapból készül, amelynek alsó és felső élére szivacspárnákat ragasztanak, hogy jobban zárjon, és ne vágja a viselője arcát.