MOL: boltokban gondolkozik

A Mol vizsgálja annak lehetőségét, hogy szerepet vállaljon az élelmiszeráruház-láncok piacán – erősítette meg az olajipari vállalat a szakmai körökben elterjedt információt a HVG kérdésére. Válasza szerint a cég folyamatosan követi az úgynevezett kényelmi élelmiszer-vásárlások fejlődését és az ezzel kapcsolatos innovációkat. A Mol 2030-ig kidolgozott stratégiája szerint ki akarják alakítani a napi fogyasztási cikkek kiskereskedelmi platformját. A vállalat most azt közölte, országos lefedettségükből adódóan könnyedén ki tudják elégíteni a fogyasztóknak azt az igényét is, hogy a tankolással egy helyen tudják elintézni a napi bevásárlást. A Fresh Cornerek száma már ma is meghaladja a kilencszázat a régió kilenc országának csaknem kétezer benzinkútján, és ezt az év végéig több mint százzal növelik. A kérdés azzal kapcsolatban merült fel, hogy a kormányzat kifejezetten protekcionista gazdaságpolitikát szorgalmaz az élelmiszerek kiskereskedelmében, és ehhez az áruházláncok 80 százalékát magyar kézben szeretné tudni. A szűkülő olajpiaci lehetőségek mellett a Mol a hulladékgazdálkodás területén is vizsgálja az új állami koncesszió elnyerésének lehetőségét. A Mol-csoportban az innovatív üzletágak és szolgáltatások ügyvezető igazgatója Világi Oszkár szlovákiai magyar üzletember, Orbán Viktor kormányfő tanácsadója, míg a Mol kiskereskedelmi igazgatója, Orosz András előzőleg a Tescónál dolgozott.