Obádovics J. Gyula
Portré
Tartalomjegyzék

¬ Mennyire elégedett a mostani, egyre poroszosabb oktatási módszerekkel?

Nem csicsás tankönyvekkel kellene a tetszésre apellálni, hanem matematikai érdekességekkel. Már a tudomány története is a felfedezés élményszerűségét adná. Fontos, hogy a matematikát láttatni kell, az ábra vagy a rajz a könnyebb érthetőséget segíti, ha a változók közötti kapcsolatot szemlélteti. Utálom a rutinszerű feladatmegoldást. A tanításban az „így kell” mellett a „mrt” megértetése nagyon fontos. Meg lehet tanítani valakit arra, hogy egy bizonyosfajta egyenlettel milyen lépésekkel juthatunk eredményhez, de akit így oktatnak, az a szakmájában nem fog új dolgokra rájönni. Pedig nagyon pici változtatással később negyedannyi idő alatt végezhetné el a számolással kapcsolatos munkáját. Múltkor azt olvastam egy doktori disszertácban, hogy „az Obádovics-módszer szerint két lépésben ugyanolyan pontosságot tudunk előállítani, mint a hagyományos módszerrel tíz lépésben”. Addig nem is tudtam, hogy van módszerem.