Besegít hátulról

Duplájára nőhet a hatótávval kapcsolatos aggodalom, ha az e-autóval lakókocsit is vontatni kell. Erre kínál megoldást a német Dethleffs gyár, amely saját meghajtású lakókocsi prototípusát mutatta be. A végeredmény: az elöl-hátul villanymotoros szerelvény hatótávolsága nagyjából akkora, mint az e-autóé egyedül. Az egytengelyes pótkocsiban a két kereket hajtja egy-egy motor, összesen 60 kilowatt tartós és 180 kilowatt csúcsteljesítménnyel. A próbaúton egy Audi e-tronhoz kötötték a 600 kilós áramforrással együtt 2,1 tonnás kocsit. A cég délnémet székhelyétől az Alpokon át az olaszországi Garda-tóig vezető 386 kilométeres út végén a személyautó és a lakókocsi akkumulátorában is volt még egy kis tartalék. A villamosított lakókocsi további előnye, hogy saját motorja révén eleve alkalmas arra, hogy beálljon egy parkolóhelyre – más lakókocsiknál ilyesmit felár ellenében lehet kérni a gyártótól –, valamint nem kell gázpalack, mert – legalábbis álló helyzetben – elektromos lehet a tűzhely, a fűtés, a hűtés. A vonóerőt figyelő elektronikus vezérlésnek köszönhetően az utánfutó úgy gyorsít és fékez, hogy nem tolja és nem húzza a személyautót, ez pedig sokat javít a menettulajdonságokon. Lejtőn lefelé például a villanyhajtású járművekre jellemző módon motorfékkel működik, és az energiát visszatáplálja az akkumulátorba. A Dethleffs ezért azt tervezi, hogy ha eljön az ideje, nemcsak lakókocsikba, hanem mindenféle utánfutóba villanymotort építenek. További tippjük, hogy aki ritkán vontat lakókocsit, annak nem kell emiatt a mindennapi igényeinél erősebb (akár belső égésű motorral hajtott) autót vásárolnia, hiszen szükség esetén a lakókocsi besegít energiával. A jogi háttér egyelőre hiányzik, legalábbis az EU-szabályok nem ismernek önálló hajtású utánfutót.