Sínre kerülnek
Fókuszban
Tartalomjegyzék

Sínrekerülnek

Ma még marginális szerepe van a vasúti áruszállításnak a kelet–nyugati irányú kereskedelemben, de a befektetők hatalmas lehetőséget látnak a kötött pályás fuvarozásban. Az Ázsból érkező vasúti teherforgalom évek óta folyamatosan nő, és ez a tendencia várhatóan a következő években sem fog megtörni. Az Oroszországon átmenő tranzit 2021-ben elérhette az egymill konténernyi árut, 2024-ben ez a szám 1,7 mill lehet, 2035-re pedig az orosz szállítmányozási stratégia évi 3,7 mill konténert tűzött ki célul – derül ki Julia Koszolopovának, az orosz RZD vasúttársaság magyarországi lnya, az RZDL Europe Kft. ügyvezetőjének prezentácjából. Magyarország jelenleg alig részesül a transzeurázsiai vasúti szállítmányozásból, 2021 novemberében hatalmas sikerként ünnepelte a kormány – a helyszínen egy államtitkárral és a MÁV elnökével –, hogy Záhonyba befutott a 100. konténervonat Kínából. A fejlődés valóban hatalmas, a megelőző évben mindössze 38 tehervonat érkezett, a kínai teherforgalom négy évvel azelőtt indult újra egyáltalán.