Megkeresik a meleg vízre valót

Negyedmillió kerti medencéjével Los Angeles alighanem a világ legsűrűbben ellátott pancsolóhelye, de így is igaz, hogy a lakók nagy többségének nincs hol megmerítkeznie. Ezen is segít (Kaliforniában és sok más helyen), ráadásul a medencetulajdonosoknak is nagyon jól jön a Swimply (Ússz egyszerűen) szolgáltatása. A startup szívesen hasonlítja magát az Airbnb-hez, hiszen az üzleti modelljük nem nagyon különbözik. Megfelelő díj ellenében a tulajdonos a saját medencéjét osztja meg idegenekkel. Az üzlet különösen a világjárvány idején lendült fel, hiszen amikor nem lehetett elutazni, jól jött a pár órányi kikapcsolódási lehetőség a szomszédban. Különösen, mivel a nyilvános strandok is zárva maradtak. Erre rímel a Swimply jelmondata: „Escape locally”, ami nagyjából annyit tesz, hogy a kuncsaftok ne utazzanak el, kapcsolódjanak ki helyben. Amerikai lapok tudósításai szerint az üzlet igen kedvező. A pénzügyekben mértékadó The Wall Street Journal a portlandi Jim Battan példáját idézte: ő alig egy év alatt 111 ezer dollárt keresett – pont egy ezressel többet, mint amennyibe a mérték után építtetett medencéje nyolc évvel korábban került. És nem is fosztja meg magát semmitől: mióta az utolsó gyerek is kirepült, amúgy is csönd volt a medence körül. A Swimply szerint egy átlagos medencetulajdonos egyébként is csak az idő 15 százalékát tölti csobbanással, szóval van mit kezdeni a kihasználatlan kapacitásokkal.