Száz év sérelmei, veszteségei, kibeszéletlen traumái izzanak fel, ütköznek szenvedélyesen, meghökkentően, sokszor viccesen az Átrium és a szabadkai Kosztolányi Dezső Színház közös előadásában. Urbán András rendező és Ugrai István író-dramaturg közösen jegyzi a társulat improvizációinak felhasználásával készült zenés-táncos őrületet.
Az előadás a valóság imitálásával indul: a budapesti színészek – Alföldi Róbert, Péterfy Bori és Kovács Máté – közös beszélgetésre fogadják az Átriumban a szabadkai Kosztolányi Dezső Színház ötfős társulatát – Búbos Dávidot, Fülöp Tímeát, Kucsov Boriszt, Mészáros Gábort és Verebes Andreát. Alföldi „bedobja” a Trianon-témát, kimondja, hogy „a viszonyulásod Trianonhoz rögtön besorol vagy az egyik, vagy a másik politikai oldalra”. Külhoni kisebbségi komplexusok találkoznak a fővárosi liberális fölénnyel, jobbos magyarkodás a kozmopolita szemlélettel, a többségi nyelvtanulástól elzárkózó magyarkodó virtus a szerb–magyar kettős létből fakadó frusztrációkkal. Vádaskodások, gyanakvások, értetlenségek.
Éles váltással, mintegy regressziós hipnózisban, Alföldi fekete Bocskai-viseletben bűnbánatot gyakorol egy Attila nevű „nagyúr” színe előtt: térdre rogy, kutyaként csahol, a megalázás legmélyebb bugyrait is bejárja. A munkáját elvesztett sztárszínész-rendező megtért, „kigyógyult” a melegségéből, feleségül vette Borit, és asszonyával örökbe fogadják az öt fiatal vajdasági színészt. Az ebédlőasztalnál és a gyerekeknek az esti mesénél a Nagy-Magyarország mítoszát éltetik. Ízes beszédű, kackiás bajuszú, derék magyar emberként Alföldi a családfő szerepében meghirdeti a szent harcot az elszakított területek visszacsatolásáért, és megalakítják a Magyar Újjászületés Pártját. Ám a nemes küzdelemhez pénz kell, az internetbiznisz világában a nagy magyar érzületből műanyag vérző szív lesz, amit Bori asszony online értékesít, majd jönnek az újabb igények és a perverzebbnél perverzebb szolgáltatások.
A virtigli színházi bohózat drámával, orgiával, véres családi leszámolás horrorisztikus képeivel zárul. Mindenki beledöglik a harcba, mint egy rendes Shakespeare-királydrámában. A Budapest–Szabadka színpadi vegyes fogat Trianon ürügyén szemérmetlenül rákérdez, miért mindig valaminek, valakinek az ellenében akarják az emberek meghatározni az identitásukat. Legyenek magyarok, szerbek vagy mindkettő.