LIDL DIGITAL MAGYARORSZÁG: online boltnyitás
A jelek szerint a magyarországi Lidl is ki akarja venni a részét az e-kereskedelem bővüléséből, legalábbis a német anyavállalat a CE – Beteiligungs GmbH új céget hozott létre Lidl Digital Magyarország Kft. néven. A cég főtevékenysége a csomagküldő, internetes kiskereskedelem. A vállalat kommunikációs vezetője, Tőzsér Judit nem kívánt nyilatkozni a HVG kérdéseire, hogy mikor és milyen paraméterekkel indul a Lidl online boltja. Bár a német diszkontlánc 2021-ben is toronymagasan vezette a magyar élelmiszer-kiskereskedők listáját, hiszen árbevétele már az ezermilliárd forintot közelítette (921,8 milliárd forint), nem élvezhette az e-kereskedelem átlagosan 34 százalékos, ezen belül is az élelmiszerek áruforgalmának több mint 50 százalékos bővülését. Üzleteinek száma nőtt ugyan, de például a Tesco – amely tavaly az élen végzett az élelmiszert árusító online boltok sorában – annak ellenére is tudott bővülni, hogy három üzletét leépítette.