Özvegyek és gyerekek személyes drámáján keresztül idézi meg – dokumentumok és fikció határán, élőfilmes eszközökkel – Nagy Imre és társai újratemetését A nemzet özvegyében Kelemen Kristóf rendező. A darab azért is időszerű, mert ’56-ot a regnáló kormánypárt egészen másképp láttatja, mint ami valójában volt.
Fazekas István
Átjáróban
A pécsi, 1990-es születésű dramaturg, rendező két évig a helyi egyetem magyar szakán tanult, majd a Színház- és Filmművészeti Egyetemen (SZFE) elvégezte a dramaturg szakot. A diplomaszerzés előtt ösztöndíjjal szakmai gyakorlatokon vett részt Berlinben és Münchenben, többször is dolgozott azóta német színházakban. Széles horizonton gondolkodik a színházról, természetes átjárással a független szféra és a kőszínházi lét között. Kováts Adél hívására 2016-ban a Radnóti Színházhoz szerződött dramaturgnak. A Vad nyomozókkal rendezőként is bemutatkozott anyaszínházában. Számos hazai és független fesztiválon játszott és díjazott előadást jegyez független színházi alkotóként. Először negyedévesen rendezett, a Sok alvó közt semmi dolgom nékemet, majd a Trafóban a Miközben ezt a címet olvassák, mi magukról beszélünk következett, aztán a Pálinkás Bence György képzőművésszel közösen készített Magyar akác és a Megfigyelők. Közéleti, kísérletező színháza a közelmúlt és a jelen politikai, közéleti jelenségei elé állít görbe tükröt. A Megfigyelők szövegéért 2018-ban elnyerte a Radnóti Zsuzsa által alapított Kortárs Magyar Dráma-díjat, majd a Színikritikusok Díját is a legjobb független színházi előadás kategóriában. Legutóbb a Hungarian Live Fesztiválon játszották New Yorkban a Megfigyelőket.