Egy negyedik, fehér színű fénnyel egészítenék ki az autósoknak szóló, hagyományosan piros-sárga-zöld közlekedési lámpákat az Észak-karolinai Egyetem közlekedésmérnökei. Az újításra szerintük azért van szükség, mert az önvezető autók elterjedése – bármikor történik is meg – nem lesz azonnal teljes körű, gépek és emberek egymás mellett irányítják majd a járműveket a közutakon. Míg az önvezető autók képesek lesznek egymással és a közlekedésirányító rendszerekkel (így a lámpákkal) kommunikálni annak érdekében, hogy a forgalom minél zökkenőmentesebben haladjon, a tervről értesíteni kellene a gépjárművezetőket is, különben a gépek számára előre nem jelezhető módon viselkedő emberek mindent meg akaszthatnak. A koncepció szerint amíg nincs elég önvezető autó a közelben, addig a lámpa a hagyományos piros-sárga-zöld fényekkel működik. Ám ha elégséges a kereszteződés felé tartó autonóm járművek száma, akkor átvált a negyedik színre. Ha csak ez, a fehér fény világít, akkor a közlekedési lámpa azt jelzi a sofőrnek, hogy kövesse az előtte haladó járművet: ha az megáll, akkor ő is fékezzen, ha viszont az önvezető autó áthalad a kereszteződésen, akkor ő is menjen utána. A koncepción már évek óta dolgozó mérnökök ezúttal szimulációkat is lefuttattak. Az IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems című szakfolyóiratban bemutatott eredmények szerint ha csak minden tizedik autó önvezető egy kereszteződés közelében, akkor már – 3 százalékkal – gördülékenyebb a fehér fénnyel irányított forgalom. Ha 30 százalékos az önvezető autók aránya, akkor már 10,7 százalékkal lehet gyorsabb a kereszteződés forgalma.