13. Frankofón Filmnapok


Utazások, románcok, futó kalandok, mások gyerekeinek befogadása, párhuzamos női sorsok, abúzustörténet két nézőpontból elmesélve. Romantikus komédiától a társadalmi drámáig, városi thrillertől az erdei horrorig sokszínű és sokféle a 13. alkalommal sorra kerülő Frankofón Filmnapok felhozatala. Huszonhat kortárs, többnyire díjnyertes film várja a nézőit Franciaország mellett Tunéziából, Marokkóból, Belgiumból, Kanadából, Svájcból, Koszovóból, Romániából. Az eredeti nyelven, magyar felirattal látható alkotások az A kategóriás nemzetközi filmfesztiválok kínálatát gazdagították, illetve díjakat nyertek Cannes-ban, Berlinben, Torontóban. Velence óriási meglepetése volt tavaly Yvan Attal A vád című filmje, amely két család drámáját bontja ki egy lehetséges nemi erőszak vagy egy egyéjszakás kaland történetén keresztül az áldozat és az elkövető szemszögéből előadva. Úgy, hogy közben összekuszálja a szálakat, és kétségessé válik, bűnös-e a bűnös, áldozat-e az áldozat, vagy inkább mindenki vétkes. Rendezőnők, női témák, a nők hangsúlyos jelenléte jellemzi a fesztivál filmjeit (Annie és a harag, Dalva, Konyhafőnök, Jeanne-t mindenki szereti), olyan francia filmikonokkal, mint Charlotte Gainsbourg, Isabelle Huppert, Virginie Efira, Chiara Mastroianni, Emmanuelle Béart. Louis Garrel, Enyedi Ildikó A feleségem története című filmjéből ismert Devin, ezúttal a kamera túloldalára állt, Ártatlan címmel megrendezte első filmjét, és a főszerepet is magára osztotta. A fesztivál nyitódarabja, a Csapó! véresen komolyan vett film a filmben. Michel Hazanavicius jegyzi a viccelődésekbe, ugratásokba, zombitetemekbe és művérbe burkolt szerelmi vallomást a mozi iránt.