Ráfizető parkolás

Parkolási díjak beszedésével sok pénzt és sok ellenséget lehet szerezni, ez nem újdonság. Új viszont az az üzleti modell, amellyel a német Parkvision cég Gelsenkirchenben nemcsak az autósok, hanem a helyi politikusok körében is osztatlan felháborodást váltott ki, alig tucatnyi parkolóhely kezelésével. A helyszín egyike azoknak a belvárosi parkolóknak, amelyek valamelyik szupermarkethez tartoznak, és amelyekhez nem lehet vagy nem érdemes sorompókat telepíteni. A bevásárlás perceire nyilván ingyenes a várakozás, de sokan próbálnák kihasználni a kedvező lehetőséget más intéznivalókhoz is a bevásárlóutcában. Az ellenőrzés korábban nehézkes volt. A német szupermarketek ezt olyan szolgáltatókra bízták, akik érzékelőket építettek az aszfaltba. Ha megjött a jelzés, hogy egy autó a megengedett idő lejárta után sem mozdul, akkor a szolgáltató embere a helyszínre ment, fölírta a rendszámot, és elhelyezte a mikuláscsomagot. Ha nem folyt be a büntetés, akkor behajtották a tartozást. Az üzlet a cégeknek kölcsönösen előnyös: a szupermarket használható parkolóhelyeket kínálhat minél több vevőnek, a szolgáltató pedig kényelmes bevételhez jut.