Kampánypénzek: Egyenlőtlen pályák
hvg-ténytár
Tartalomjegyzék

Kampánypénzek: Egyenlőtlen pályák

A választások hajrájára rákanyarodva minden magyar internetező érzékelheti, pár percet sem tud eltölteni a hálón anélkül, hogy valamilyen politikai üzenettel bombáznák. Az érzés nem alaptalan, az elmúlt 90 napban 1,87 millrd forintot költöttek Magyarország területén arra, hogy Facebook-hirdetéseket zúdítsanak a választópolgárok nyakába, további 353 mill forintot pedig a Google hirdetési felületein költöttek el. A Facebook/Meta tekintetében ez ötször akkora költés, mint a 2019-es önkormányzati választást megelőző 90 napban, igaz, csupán kétszer annyi reklámot futtattak belőle. Noha június 9-én két (európai parlamenti és helyhatósági) szavazás is lesz, a mostani hirdetési dömping a kanyarban sincs a 2022-es parlamenti választáséhoz képest: akkor a hivatalos kampány ötven napja alatt 3 millrd forintot költöttek politikai hirdetésekre a Facebookon.