Kétharmados többség

Egy új felmérés szerint az Egyesült Államokban a 14–24 éves, azaz nagyjából a Z generációba sorolt internethasználók kétharmada (65 százalék) már videós tartalomgyártóként tekint magára – bármit is jelentsen ez. Merthogy elég sok mindent jelenthet a több százezres, esetleg milliós követői táborral rendelkező influenszerektől azokig, akik néhány száz vagy pár ezer érdeklődővel osztják meg hosszabb-rövidebb videóikat. Még akkor is, ha ezek a „rajongók” egyszerűen csak az ismerőseik. A YouTube és a SmithGeiger kutatócég által végzett reprezentatív kutatás során ezreket kérdeztek online időtöltési szokásaikról, közülük 350 amerikai válaszadó tartozott a Z generációba. A vizsgálatról elsők között beszámoló The Washington Post rámutat, az eredmény alakulásához jelentős mértékben hozzájárult a rövid videók népszerűségét elhozó TikTok, valamint az is, hogy a kínai platform felkapottságát látva a YouTube-on (Shorts), a Facebookon és az Instagramon (Stories) is megjelentek a hasonló funkciók. Ezekkel minden korábbinál egyszerűbben lehet látványos formában kínálni a néhány (tíz)másodperces mozgóképeket. A platformok ráadásul abban is igen hatékonyak – különösen a TikTok –, hogy egy-egy valamiért érdekesebben sikerült darab órák alatt érjen el több százezres megtekintést még akkor is, ha készítőjét egyébként csak pár százan követik.