Nemcsak az autópályák egyes szakaszain tervezik a megengedett sebesség fölfelé igazítását – derült ki abból a munkaanyagból, amelyet a múlt héten a Telex ismertetett. Autóúton lehetségessé válna 110 helyett a 120-as felső határ. A teherautók és buszok, amelyek most országúton 70-nel, autópályán 80-nal mehetnek (igen, elméletben így érvényes a szabály), mindenhol 90-ig gyorsíthatnának.
A gyalogosok úttesten és vasúti átjáróban nem mobilozhatnának, és más tevékenységgel sem terelhetik el a figyelmüket a forgalomról.
Lakott területen kívül a „közösségi közlekedési eszközökön” (ez nyilván a buszokat jelenti) 3 év alatti gyerekkel csak ülve lehetne utazni. Óvodák és iskolák közelében külön szabályokkal óvnák a gyerekek épségét. A „suli/ovi övezetekben” tanítási időben fokozott óvatosságot várnának el a járművezetőktől, a sebességhatár 30 km/óra lenne.
Szabályba foglalnák a megszűnő sávoknál érvényes cipzárelvet. Mint a Telex írja, „két érdekes szó is szerepel az erről szóló részben: az udvariasság és az előzékenység”.
Csökkentené a jogosítvány megszerzésének költségeit, hogy a gyakorlati órák egy (kis) részét megfelelő szimulátorral is teljesíteni lehetne. További megtakarítás, hogy az alapok után a gyakorlati oktatás további részét családtag is magára vállalhatná, ha kellő gyakorlata és makulátlan vezetői előélete van.
A most is illegális versenyzést részben ellenőrizhetővé tenné, hogy a magánutakat, a mélygarázsokat, a parkolókat és a parkolóházakat a KRESZ (és ezzel együtt a rendőri figyelem) részévé tennék.
A kerékpárosok (és részben a gyalogosok) biztonságát növelné, hogy az úttest jobb szélétől számított egy méter széles útfelületet „vegyes használatú sávrésznek” minősítenék. Ez egyúttal lazítaná az autósok jobbra tartási kötelezettségét.
Bekerülhet a KRESZ-be, hogy az autósoknak milyen helyzetben mekkora oldaltávolságot kell tartaniuk, amikor elhaladnak a biciklisták mellett. Ha pedig ez nem tartható, akkor az autó legfeljebb 15-tel surranhatna el a kerékpáros mellett. Részletesen szabályoznák a mostanra kialakult gyakorlatot, hogy a biciklisták és motorosok előremehetnek az álló vagy araszoló kocsisor mellett a legközelebbi lámpáig vagy kereszteződésig.
Szabályoznák azt a (most vitatott) szokást is, hogy a biciklisták áthaladnak a zebrán: ezentúl szabályosan megtehetnék, de csak lassan és nem lenne elsőbbségük az autókkal szemben.
A biciklis gyerekszállítás gyakorlatát szentesítenék azok a pontok, amelyek szerint legfeljebb két, 10 évnél fiatalabb gyereket vihetnek egy biciklin, erre alkalmas ülésen, illetve négy gyereket utánfutón.
Régi adósságot törlesztenek azzal, hogy a hamarosan várható új szabályok részletesen rendezik, mekkora teljesítményű elektromos rollerek hogyan, hol és milyen sebességgel, milyen korhatárok mellett közlekedhetnek.