Egyre több az olyan készülék, amely nem vagy nem jól működik, ha a gyártó nem tudja vagy nem akarja támogatni a szoftverét. Az ősszel olyan példákról írtunk, mint a becsődölt amerikai Fisker autógyár, amelynek Ocean modelljét a tulajdonosok időnként kinyitni sem tudták, vagy más bajokkal szembesültek, miután leálltak a gyártó szerverei. Akadt továbbá olyan páciens, akinek a látását részben visszaadó implantátum vált használhatatlanná, és a gyártó megszűnése miatt csak a szerencsén múlt, hogy egy használt példány felújításával pótolni lehetett a hozzá való miniszámítógépet. Tömeges kellemetlenséget okozott a hálózatba kötött Vanmoof e-biciklik holland gyártójának tavalyelőtti csődje, míg végül egy másik cég felvásárolta a Vanmoof maradékát, és működteti a szervereket.
Nem új, bár inkább csak elméleti az a lehetőség, hogy távolról belenyúljanak egy autó számítógépes rendszerébe. 2015-ben keltett feltűnést két amerikai szakértő, Charlie Miller és Chris Valasek. Akkor ők kétévi munkával jutottak el odáig, hogy egy kísérletben egy kocsinak előbb a klímáját állították jéghidegre, aztán a rádióját kapcsolgatták, végül a motort is lelassították.
Közhely, hogy tolvajok fizikai erő nélkül, laptoppal és egyéb kütyükkel nyitnak ki és indítanak el járműveket, de az nem jellemző, hogy autókat rossz szándékkal távolról leállítsanak vagy befolyásoljanak. Ez azonban nem teljesen lehetetlen, bár inkább segítő szándékú kísérletekről érkeznek hírek. Legutóbb tavaly hárított el egy hibát a KIA, miután hackerek bemutatták azt a módszerüket, amellyel több milló autó esetében lehetett megállapítani a helyzetüket, megszólaltani a kürtjüket, sőt beindítani a motorjukat. Autólopásra ez a módszer nem volt alkalmas, és szerencsére a kormány vagy a fék befolyásolására sem. Hasonló sérülékenységeket az utóbbi években más autóknál is felfedeztek.
Más kérdés, hogy maga az autógyár távolból is belenyúlhat a saját gyártmányainak működésébe. Példa erre, hogy a Tesla fel tudja oldani az akkumulátorok szoftveresen korlátozott kapacitását, így adhat pluszhatótávolságot a vásárlóinak. Megtette ezt a gyár például 2019-ben, amikor ezzel segítette a menekülést az akkori kaliforniai erdőtüzek elől. Arra is van példa több gyártónál, hogy az autókba épített egyes kényelmi szolgáltatásokat, mondjuk az ülésfűtést, előfizetéses alapon kínálják, és aki nem fizet, annál lekapcsolják. Különös eset volt viszont, hogy amikor pár éve a Renault még bérelhető akkuval is kínálta villanyautóit, akkor a feltételek között szerepelt, hogy a havi díj elmaradása esetén a bérbeadó távolból, szoftveresen megakadályozhatja az akku feltöltését. Ezt később egy német bíróság megtiltotta.