Magyarország 7 nap
Magyarország 7 nap
Tartalomjegyzék
Kompetenciamérés

Levizsgázott oktatás

Nemcsak a nemzetközi, de a hazai oktatási felmérések is azt mutatják, hogy folyamatosan romlik a magyar dkok iskolai teljesítménye. A kompetenciamérés eredményei már trendszerűen egyre rosszabbak, a minap kijött 2024-es adatok szerint szinte minden vizsgált évfolyamon és tanulmányi területen. Különösen az általános iskolában nagy a baj; azok, akik ennek elvégzése után nem morzsolódnak le, már valamivel jobb, ám továbbra is egyre gyengülő eredményt mutatnak fel. Az oktatást irányító Belügyminisztérium kívánsága szerint már nyolc tantárgyi felmérés van a negyediktől a tizenegyedik évfolyamig, hosszú távra azonban a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamra, matematikából és szövegértésből vannak adatsorok. A nyolcadikosok a Covid-időszak előtti, 2019-es felméréshez képest jelentősen rontottak. Matematikából 2019-ben még 1624 pontot értek el, tavaly 1578-at. Szövegértésből már-már katasztrofális a helyzet, a 2019-es 1608 ponthoz képest több mint száz ponttal, 1500 pontra zuhant a teljesítmény. A kompetenciamérés kialakítói a hatodikosok átlagát lőtték be 1500 pontra, ahhoz képest kell értékelni a pontszámokat; ezek szerint ma a nyolcadikosok tartanak ott, ahol a két évtizeddel ezelőtti hatodikosok.