Maga állította csapdába esett Donald Trump, mert az egykor a barátjának számító szexuális ragadozóval, Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.
Donald Trump, Melania Knauss, a későbbi felesége, Jeffrey Epstein és Ghislaine Maxwell. Nemszeretem fényképpé vált
Getty Images
Politikaéskabaré
Donald Trump és Stephen Colbert. Nem kedvelik egymást
Profimedia
Hangos nemtetszését fejezte ki a manhattani sugárúton lévő Ed Sullivan színházban a közönség, amikor az üdvözlésük után Stephen Colbert, a CBS tévétársaság késő esti The Late Show házigazdája a műsor múlt csütörtöki felvételén közölte, hogy a 2026 májusában lejáró szerződését az anyacég, a Paramount Global nem újítja meg, s akkor magát a programot is törli. A döntés mögött nemcsak a közönség tagjai, hanem a demokraták és Colbert kollégái is politikát sejtenek.
A nyári szabadságáról visszatért humorista ugyanis három nappal korábban „nagy, kövér kenőpénznek” minősítette azt a 16 millió dollárt, amit a Paramount fizet Donald Trump leendő elnöki könyvtárának, hogy lezárja azt a pert, amit a Fehér Ház ura indított a médiabirodalom ellen. Trump előbb 10, majd 20 milliárd dollárt követelt azzal a váddal, hogy a CBS 60 Minutes című politikai magazinja a tavalyi elnökválasztás finisében úgy vágta meg a rivális Kamala Harrisszel készült interjúját, hogy azzal a demokrata politikusnak kedvezzen. Jogászok szerint Trumpnak semmi esélye sem lett volna a bíróságon, így azzal gyanúsítják a Paramountot, azért fizetett, mert félt, hogy az elnök nyomására az illetékes kormányzati ügynökségek nem hagyják jóvá, hogy felvásárolja a Skydance médiacég. Az utóbbi alapítója és vezérigazgatója David Ellison, aki apjával, a világ egyik leggazdagabb emberének számító Larry Ellisonnal, az Oracle szoftvercég fejével együtt Trump szövetségesei közé tartozik.
A Paramount pénzügyi okokra hivatkozik, és azok megalapozzák a lépést. A The Late Show élő zenével, közönséggel és vendégekkel, 200 fős stábbal történő felvétele, illetve sugárzása évi 100 millió dollárba kerül – ebből Colbert fizetése 20 millió –, s a veszteség 40 millió. A higgadtabb értékelés szerint a CBS lépése csak a kezdet, maga a késő esti műsorformátum került végveszélybe. Az öt késői és még későbbi talkshow a három nagy csatornán 2018-ban együttesen még 439 millió dolláros reklámbevételt hozott, míg tavaly már csak 220 milliót, és a piacvezető Colbert 2,4 milliós nézettsége is nagyon messze került a csúcstól. A műfaj azzal vált aránytalanul költségessé, hogy a lineáris televíziózás elveszíti a közönségét, s erre éppen a két legutóbbi hónap adott a CBS pénzügyi megfontolását erősítő adatot. Az USA-ban a felmérések kezdete óta májusban először néztek műsort többen streamingszolgáltatón keresztül, mint földi sugárzású és kábelen terjesztett tévécsatornán együttesen, és az akkori szűk különbség júniusra még nőtt is.