Út a csúcsra

Utolsó frissítés:

Tetszett a cikk?

Az író, az egyetemi oktatóból lett menedzsment-tanácsadó azt mutatja meg, mi különbözteti meg a jó cégeket a kiválóktól.

Az író, az egyetemi oktatóból lett menedzsment-tanácsadó azt mutatja meg, mi különbözteti meg a jó cégeket a kiválóktól. A sikerességhez vezető utat egy 21 fős kutatócsoport ötéves munkájára alapozva jelöli ki, 1435 cég vizsgálatára építve. Mivel a kiválóságot legalább 15 éves rendkívüli gazdasági teljesítménnyel azonosították, a vizsgálat jórészt a nyolcvanas-kilencvenes évek amerikai adataira épül, azonban következtetéseit a szerző időtlennek ítéli. Így megtudjuk, hogy általában a belső nevelésű vezetők viszik sikerre a céget, s nem általában az ember, hanem a megfelelő ember a legnagyobb érték egy cégnél. Fizetéssel díjazni, nem ösztönözni kell, a vezetői karizma hátrány is lehet, s a motiválás helyett a demotiváció elkerülésére kell koncentrálni. (VG)

Jim Collins: Jóból kiváló. A tartós üzleti siker elemei. HVG Kiadói Rt., 2005


Kapcsolódó oldal:
Jóból kiváló